Одсек за педагогију Филозофског факултета Универзитета у Новом Саду, поводом јубилеја „50 година образовања педагога на Филозофском факултету у Новом Саду”, организовао је међународну научну конференцију „Педагогија – јуче, данас, сутра“, која је одржана данас на Филозофском факултету у Новом Саду.
Нела Милишић, помоћница покрајинског секретара за високо образовање и научноистраживачку делатност, поздравила је присутне на почетку престижне конференције и поручила:
„Посебна ми је част да се обратим у установи, која се бави друштвеном науком, друштвеним феноменима и праксом, насталом из потребе за систематичним обједињавањем искустава и знања у вези са васпитањем и образовањем, a које могу пресудно утицати на утемељење основних људских вредности.“
„Из историјске перспективе гледано, приметна је константна потреба заједнице за целовитим системом образовања, васпитањем деце од најранијег узраста и методима васпитања, изнад свега, људима који ће се професионално бавити образовањем, те је и сам развитак педагогије не само потребан, већ и неминован, неизоставан и обавезујући аспект сваког будућег друштвеног напретка“, рекла је помоћница Милишић, посебно истакавши значај подршке Секретаријата данашњој међународној научној конференцији „која повезује временске релације прошлости са перспективама будућности, што је обавеза друштва, јер „ако се никад не осврну на своје претке (васпитања и образовања), људи се неће радовати својим потомцима“.
Деканица Филозофског факултета у Новом Саду проф. др Ивана Живанчевић Секеруш, с поносом је истакла да „упркос озбиљном јубилеју као што је 50 година постојања, овај одсек није никад изгледао боље и динамичније“.
Циљ конференције је да се представе и обједине нова теоријска и емпиријска (са)знања из различитих подручја педагогије и размене мишљења и искустава научника и стручњака из државе и региона. Поред осврта на прошлост, стање науке и струке у условима савременог друштвеног контекста, посебна пажња је посвећена будућности педагогије и антиципацији процеса и промена у сфери васпитања и образовања.