Obeleženo 50 godina obrazovanja pedagoga na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu

Odsek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, povodom jubileja „50 godina obrazovanja pedagoga na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu”, organizovao je međunarodnu naučnu konferenciju „Pedagogija – juče, danas, sutra“, koja je  održana danas na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu.

Nela Milišić, pomoćnica pokrajinskog sekretara za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, pozdravila je prisutne na početku prestižne konferencije i poručila:

„Posebna mi je čast da se obratim u ustanovi, koja se bavi društvenom naukom, društvenim fenomenima i praksom, nastalom iz potrebe za sistematičnim objedinjavanjem iskustava i znanja u vezi sa vaspitanjem i obrazovanjem, a koje mogu presudno uticati na utemeljenje osnovnih ljudskih vrednosti.“

„Iz istorijske perspektive gledano, primetna je konstantna potreba zajednice za celovitim sistemom obrazovanja, vaspitanjem dece od najranijeg uzrasta i metodima vaspitanja, iznad svega, ljudima koji će se profesionalno baviti obrazovanjem, te je i sam razvitak pedagogije ne samo potreban, već i neminovan, neizostavan i obavezujući aspekt svakog budućeg društvenog napretka“, rekla je pomoćnica Milišić, posebno istakavši značaj podrške Sekretarijata današnjoj međunarodnoj naučnoj konferenciji „koja povezuje vremenske relacije prošlosti sa perspektivama budućnosti, što je obaveza društva, jer „ako se nikad ne osvrnu na svoje pretke (vaspitanja i obrazovanja), ljudi se neće radovati svojim  potomcima“.

Dekanica Filozofskog fakulteta u Novom Sadu prof. dr Ivana Živančević Sekeruš, s ponosom je istakla da „uprkos ozbiljnom jubileju kao što je 50 godina postojanja, ovaj odsek nije nikad izgledao bolje i dinamičnije“.

Cilj konferencije je da se predstave i objedine nova teorijska i empirijska (sa)znanja iz različitih područja pedagogije i razmene mišljenja i iskustava naučnika i stručnjaka iz države i regiona. Pored osvrta na prošlost, stanje nauke i struke u uslovima savremenog društvenog konteksta, posebna pažnja je posvećena budućnosti pedagogije i anticipaciji procesa i promena u sferi vaspitanja i obrazovanja.